TUIn suosituin hotellikonsepti keskittyy nyt enemmän kokemuksiin ja vastuullisuuteen

Blue Star on TUIn suosituin hotellikonsepti, joka majoittaa noin kolmesataatuhatta pohjoismaalaista vierasta vuosittain. Ensi kesänä konseptia päivitetään merkittävästi, jotta se vastaisi myös tulevaisuuden lomailijoiden tarpeita. Uudistettu Blue Star tulee keskittymään enemmän kokemuksiin ja kestävään matkailuun, avainsanoinaan nautinto, kokemus ja osallistuminen. Kesä- ja talvikaudella asiakkaita palvelee viitisenkymmentä hotellia kolmessatoista eri maassa.

Tavoitteena on, että kaikki Blue Star -hotellit ovat ympäristösertifioituja vuoteen 2022 mennessä. Tällä hetkellä konseptin hotelleista ympäristösertifioituja on noin 80 %. Hotelliyöpymisistä aiheutunut energiankulutus on jo nyt kompensoitu ja parhaillaan on käynnissä aloite kertakäyttöisten muovituotteiden poistamisen nopeuttamiseksi. Uusi Blue Star on suunniteltu luomaan yhteisiä kokemuksia. Olipa kyse perinteisistä retkistä tai panoksesta paikallisen yhteisön hyväksi kuten rantojen puhdistamista tai eläinten ja luonnonsuojelun tukemista.

– Useimmat asiakkaamme haluavat lomalla nauttia ja kokea läheistensä kanssa yhdessä uusia asioita. Blue Star -konsepti on täydellinen valinta tällaiseen lomailuun. Päivityksen yhteydessä päätimme kiinnittää erityistä huomiota myös vastuullisuuteen. Kuka tahansa voi nyt osallistua eri tavoin paikallisen yhteisön toimintaan tai auttaa vaikkapa rannalla kilpikonnien kuoriutumisen aikaan, sanoo Patrick Törn, Head of Sales, TUI

Paikallisesti tuotettua ruokaa kasvisvaihtoehtoineen

Kyselymme mukaan ruoka ja ruokailu ovat yksi loman tärkeimmistä asioista. Lisäksi se on alue, jolla voimme vähentää ilmastovaikutuksia ja tukea paikallisia tuottajia. Blue Star -hotelleissa pyritään mm. vähentämään ruokahävikkiä ja yksi tulevaisuuden tavoitteista on käyttää ruokien yhteydessä hiilidioksidimerkintöjä, jotta asiakkaat voivat itse tehdä ilmaston kannalta järkevämpiä valintoja. Lisäksi se tekee kasvisruokavaihtoehdoista entistä houkuttelevampia.

– Ruoka on keskeinen osa lomakokemusta. Blue Star -hotelleissamme ruokien tulisi olla maukkaita, heijastaa paikallista kulttuuria ja niiden tulisi olla myös ilmaston kannalta järkevästi tuotettu. Ruokahävikin vähentäminen on yksi hyvä esimerkki, jonka parissa olemme heti alkaneet työskennellä. Haluamme myös tehdä yhteistyötä paikallisten tuottajien kanssa ja aina tarjota asiakkaillemme maukkaita kasvisvaihtoehtoja. Kokemus ja kestävyys kulkevat käsi kädessä, jatkaa Patrick Törn.

TUI Nordic on Pohjoismaiden matkailumarkkinoiden johtava matkanjärjestäjä 20 prosentin markkinaosuudellaan. Vuonna 1961 perustettu konserni tarjoaa valmismatkoja, lentoja ja risteilyjä. TUI Nordiciin kuuluvat TUI Sverige, TUI Norge, TUI Danmark ja TUI Finland, sekä Nazar ja lentoyhtiö TUI fly. Saksalainen matkanjärjestäjäkonserni TUI Group toimii maailmanlaajuisesti noin 180 kohteessa. www.tui.fi

Vastaa